پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
باید جمع فعالان فناور تشکیل شود

باید جمع فعالان فناور تشکیل شود

- 1402/04/07

محمد حسین‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست هم‌اندیشی شرکت‌های مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان گفت: تبلیغ و ترویج صنایع فرهنگی و خلاق هدف ماست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم با بیان اینکه ظرفیت تشکل‌های فرهنگی و شرکت‌های دانش‌بنیان استان بسیار بیشتر از حد و اندازه فعلی است، اظهار کرد: در حوزه تسهیلات به مراکز فرهنگی، درحال برنامه‌ریزی برای تنظیم سند اعطای تسهیلات ویژه‌ای هستیم که براساس آن از سبد اعتباری نهادهای مسئول برای حمایت از مشاغل خانگی استفاده خواهد شد. هفته گذشته نیز نمایشگاهی با حضور 10 شرکت دانش‌بنیان فرهنگی خراسان رضوی برگزار شد تا آن‌هایی که در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی فعال هستند، به موازات مشاغل خانگی و کسب‌وکارهای مختلف، شرکت‌های صنایع فرهنگی را نیز در نظر بگیرند.

وی افزود: اخیراً جلسه‌ای با مدیر صنایع خلاق وزارت صمت برگزار کرده‌‌ایم تا راهکارهای ویژه برای تسهیل فرآیند اعطای مجوز به شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شود. اتفاقا در این عرصه ظرفیت مناسبی برای توسعه وجود دارد زیرا برخلاف برخی حوزه‌ها همچون عرصه لوازم خانگی که رقبای بزرگ خارجی برای محصولات ایرانی وجود دارد، در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق به جهت خلاقیت و تناسب آن با نیازهای روز جامعه ما، بازار آغوش بازتری برای نمونه‌های داخلی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: رویکرد ما این است که از هر فضایی برای معرفی کالاهای دانش‌بنیان فرهنگی استفاده کنیم ضمن اینکه مشهدالرضا(ع) با ظرفیت پذیرایی از سالانه 35 میلیون زائر ایرانی و خارجی، خودش یک فرصت معرفی بسیارکامل و نمایشگاه دائمی است که تشکل‌ها می‌توانند از آن برای بازاریابی محصولاتشان استفاده کنند.

حسین زاده با اشاره به اینکه صنایع فرهنگی در دوره حرکت به سمت بلوغ هستند، تاکید کرد: صنایع خلاق فرهنگی بازیگران اصلی حوزه فرهنگ و هنر هستند، حال ممکن است در دوره‌ای بخاطر عدم درک شرایط مدیری نیاز را درک نکند، اما نباید خسته شد و باید حرکت را ادامه دارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: باید چرخه فرهنگ سازی از تولید یک نقش و اثرگذاری آن بر روی فرزندان تا تولید محصولات مشابه نظیر لوازم‌التحریر و البسه و بازی و نرم افزار و غیره به درستی شکل بگیرد که اگر این اتفاق رقم بخورد گام بلندی در جهت فرهنگ‌سازی برداشته شده است.

دانلود پیوست خبر مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی یاسر سیاوشی جامی یاسر سیاوشی جامی
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.